Jak vytvořit efektivní mediální plán?
Najměte si někoho kdo tomu rozumí, kdo Vám předloží jednoduchý souhrn možností a navrhne další postup. Najměte si reklamní agenturu! Myslíme agenturu, ne každý výrobce propagačních předmětů, nebo pořadatel akcí se vyzná v mediálním plánování. Pohybujeme se v médiích 20 let, o mediálním mixu můžeme psát dlouho, ale pokusíme se Vám stručně předat několik rad jak na to.
1) Popište si svého zákazníka!
Je podstatné vědět komu své služby a produkty nabízíte. Nejen znát jeho pohlaví, věk, příjem. Ale i jak se chová při nákupu, z jakého důvodu potřebuje Vaše služby a produkty, čím jste ho zaujali, atd.
Nemusíte hned volat výzkumnou agenturu, stačí se na chvíli stát vaším zákazníkem.
2) Zjistěte co chce vědět.
Mnoho společností se rozhodne pro určitý trend komunikace a toho se drží. Trendy i nákupní chování se, ale stále mění. Musíte zjistit co právě teď Váš zákazník vyžaduje a to mu nabídnout.
Konzultujte svoje propagační materiály a komunikační plán již v průběhu jejich přípravy se svými přátely. Uvidíte co detailů z toho vyplyne.
3) Plánujte!
Velmi podstatný krok. Naplánujte si konkrétní období podle Vašeho předpokladu vývoje prodejů. Udělejte si detailní harmonogram jak a kde budete komunikovat svoji nabídku.
Víme, že je občas těžké odolat některým půvabným obchodním zástupkyním nebo zástupcům, ale většina neplánovaných kampaní nemá efekt.
4) Chtějte a získejte bonusy.
Média nabízejí různé slevy, bonusy a výhody. Tváří se, že je to maximum co Vám můžou nabídnout. Téměř vždy mají ještě eso v rukávu, tak ať Vám ho ukážou.
Ptejte se, chtějte znát všechny varianty. Společně s accountem přijdete na další možnosti, jak zefektivnit kampaň. Ať si svoji provizi zaslouží.
5) Kontrolujte a vyhodnocujte!
Na konci období je důležité se s Vaší týmem sejít a vyhodnotit jak dopadla komunikace Vaší firmy. Najděte co se podařilo a co nikoliv. A použijte to pro další plánování.
Ptejte se
Naslouchejte
Komunikujte