Jak by měl správný event vypadat?
Měl by být plánovaný s dostatečným předstihem, se zajímavým příběhem, kvalitní gastronomií, přehlednou organizací a příjemnou pointou. Rozhodujete se, že něco podniknete? Ozvěte se nám a rádi Vám pomůžeme. Zatím se podívejte na pár rad z praxe.
1) Každý musí pochopit o co půjde!
Účastníky akce je nutné předem informovat o tom co se bude dít a seznámit s harmonogramem. Není možné, aby vznikaly otázky typu:
„A co bude teď? Co budeme dělat večer? Kdy bude to a to? Kde najdeme to a to? “ atd.
Jakou formou a kdy je seznámíte s programem není podstatné. Důležité je, aby informace dostali včas. Samozřejmě, že jim nebudete říkat, jaké překvapení pro ně večer máte, protože by to potom nebylo překvapení, ale že nějaké bude, vědět můžou, navíc se budou těšit.
2) Bloudění je zábavou málokdy.
Správná identifikace místa konání je základem úspěchu, není nic horšího, než když klienti bloudí, ostatní na ně čekají apod. V pozvánce uvěďte adresu, GPS souřadnice, mapu trasy, vhodná je i fotografie cílového objektu.
Doporučujeme i navigaci pomocí šipek na sloupech veřejného osvětlení v cíli trasy, stačí je instalovat hodinu před očekávaným příjezdem a po příjezdu všech klientů sundat. Na to není potřeba shánět povolení.
3) Smysl akcí by měl být v poznání něčeho nového!
V dnešní době může kdokoliv a kdykoliv skákat padákem, jezdit divokou řeku, létat paraglidem … Proto nedávejte důraz na to, že klienti „zažijou něco co ještě nezažili“. Cílem je, aby měli pocit, že svůj volný čas využili smysluplně. Že je akce v něčem obohatila, že se navzájem poznali, že poznali sami sebe.
Vymyslete program, aby se ani chvilku nenudili. A samozřejmě něco, na co si budou pamatovat i dlouho po skončení eventu.
4) Myslete i na nejmenší detaily!
Detaily dotváří celek v každém oboru podnikání a v eventech to platí dvojnásob. Pošlete klientům ráno než vyjedou smsku s přáním šťastné cesty, udělejte speciální web, kde bude celá akce shrnuta a kde budou fotografie a videa ke stažení. Dejte jim osobní dárek, něco co je spojené s jejich jménem, narozením, rodinou…
A samozřejmě neustále pracujte na brandbuildingu, decentně, ale všude kde to jen jde.
5) Kvalitní gastronomie je nutnost.
Na jídle a celkově na občerstvení nelze šetřit. Pokud potřebujete někde ušetřit, tak najděte rezervy jinde. Můžete vymyslet perfektní akci, ale když nebude v pořádku catering, tak to úspěchem nedopadne, právě naopak. Hlavním vaším heslem by měla být “ čerstvost“. Ať je vše čerstvé, žadné mražené ryby, mražená zelenina, zvadlé ovoce, víno odkudsi…
A dejte vědět klientům, že víno je z toho a toho sklepa, ryby přivezly ráno z Itálie. Pokud používáte cateringovou firmu, tak ať sama dodá tyto informace. Klientům je předejte sami, možností jak, je mnoho.
6) Seznamte klienty s někým známým!
Pozvěte na akci, Vám blízkou celebritu, která bude plnit úkoly jako běžný účastník akce. Nemusí to být hned nějaká světoznámá herečka, ale třeba znáte někoho kdo vylezl na osmitisícovku, známého sportovce, inteligentní modelku – i takové jsou:-)
Dejte klientům možnost ať u piva s kamarády můžou vyprávět, že byly na akci s tím a tím, že je to nemehlo, ale jinak je v pohodě.
Pro ty z Vás kdo jsou hraví:)
vytvořte z ikon příběh a pošlete nám ho. Čeká na Vás láhev dobrého vína.